اگرچه بانک مرکزی اعلام کرده دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک، هزینهای به دوش مشتریان نمیگذارد اما اپراتورها هزینه پیامک را از حساب مشتری کم میکنند. بانک مرکزی بارها و بارها در اطلاعیههای خود تاکید کرده است که ارسال و دریافت پیامک بابت دریافت رمز دوم پویا در تراکنشهای بانکی هیچ هزینهای برای مشتریان ندارد و بانکها حق ندارند بابت ارسال پیامک رمز دوم پویا، از مشتریان وجهی دریافت کنند. و اگر مشتریان در این رابطه با مورد خلاف مواجه شدند، آن را اعلام کنند. اما اکنون که اجرای این طرح از اول دی ماه به اول بهمنماه منتقل شده است، گویا شیوههای اجرایی آن هم دچار برخی تغییراتی شده است؛ به نحوی که اکنون برخی از مشتریان نظام بانکی که رمز پویای خود را از طریق پیامک فعال کرده اند، در حالی برای دریافت این رمز چهار شماره آخر کارت خود را به سرشماره اعلام شده از سوی بانک، ارسال میکنند که اپراتورها از آنها هزینه کسر میکنند. یکی از مشتریان نظام بانکی گفت: برای دریافت رمز یکبارمصرف، روش پیامک را در یکی از بانکهای بزرگ کشور انتخاب کرده ام، اما اکنون چند روزی است که وقتی چهار شماره آخر کارت بانکی را برای دریافت رمز پویا به سرشماره بانک مربوطه ارسال میکنم، اپراتور تلفن همراه از من هزینه کسر میکند. وی افزود: حتی زمانهایی که شارژ پولی تلفن همراه من کم است و به اندازه ارسال یک پیامک نباشد، بانک برای من رمز پویا ارسال نمیکند که این خود معضل بزرگی است چراکه بانک مرکزی اعلام کرده بود که بانکها اجازه دریافت هزینه برای ارسال و دریافت پیامک را از مشتریان ندارند. به نظر میرسد برخی کارشکنیها بر سر راه استفاده از رمز یکبار مصرف از طریق پیامک وجود دارد و بانکها بیشتر تمایل دارند که از طریق اپلیکیشنها کار را هدایت کرد که این درست بر خلاف وعدهای است که در روزهای اول، از سوی بانک مرکزی در رسانهها عنوان شده است
درباره این سایت